פריז – היום התשיעי

היום האחרון בפריז. אחרי שביום ראשון הסביר לנו המאבטח שאין אפשרות לבקר באופרה גרנייר באותו יום ולמחרת בגלל מופע גדול, וכדאי שנבוא ביום שלישי, באנו ביום שלישי. תור בכניסה כמעט שלא היה וגם סיור מודרך באנגלית לא היה. הסתפקנו במדריך קולי במחיר 5 אירו לאדם.

המדריך הקולי מפורט מאד ומסביר כיצד ללכת מנקודה לנקודה בבניין ומספר את סיפור המדרגות, האולם, הפסלים וכו'.

הסיור מתחיל בצניעות. הפסל בכניסה, המדרגות, אולם הגלידה, חדר השמש ועוד. אחרי כחצי שעה של סיור בערך מגיע הרגע המרשים בביקור, האולם הגדול שבו שפכו את רוב הכסף, יותר נכון את רוב הזהב על הקירות והקישוטים. אם הייתי משורר הייתי כותב שיר על האולם. אם הייתי צריך לממן את הזהב הייתי מתלונן. כמבקר אני יכול רק להתפעל, ליהנות ולצלם.

אחר כך היו עוד כמה חדרים, ציורים ותלבושות מן העבר.

הוטל דה ויל - עיריית פריזאחרי האופרה, שוטטנו קצת ברחובות ובחנויות בכיוון הכללי של "הוטל דה ויל" הוא בית העירייה של פריז. יפה מאד מבחוץ עם עשרות הפסלים שעליו ובלתי נגיש מבפנים, על פי דברי השוטר בכניסה.

בזמן שנותר החלטנו לבדוק את האקווריום של פריז. האקווריום נמצא סמוך לגני טרוקדרו שליד מגדל אייפל. הגענו במטרו ואיתרנו את האקווריום בעזרת אמצעי הניווט הנייד שלנו – הטלפון. נראה די נטוש אבל כיף לבקר למרות מחיר לא זול (20.50 אירו למבוגר). ממש התבקש לצלם בווידאו.

אחרי האקווריום ביקרנו בגנים (גני טרוקדרו). במרכז בריכות גדולות ותותחי מים וזוגות מצטלמים על רגע מגדל אייפל הסמוך.

בצד יש גן מקסים ובו בריכות קטנות, מים זורמים ואפילו משפחת ברווזים.

תגובה אחת על פריז – היום התשיעי

  1. פינגבאק: פריז 2015 – סוף תיעוד | מחשבות ועוד

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.