רכבת אתגרית

ויקיפדיה: "ספורט אתגרי הוא כינוי לענפי ספורט חדשים הנחשבים למסוכנים במיוחד וכוללים פעילות ואדרנלין. ספורט אתגרי יכלול בדרך כלל אחד או יותר מהמרכיבים הבאים: מהירות, גובה וסכנה. רמת הסיכון מגוונת והיא משתנה בין הענפים השונים. בין ענפי הספורט האתגרי ניתן למנות: רולר-בליידס, סקייטבורד, קפיצת באנג'י, אופני הרים, צניחה חופשית, טיפוס קירות, גלישת גלים, סנובורד, רחיפה, גלישה אווירית, גלישת מצוקים, פארקור". בישראל נוספה לרשימה המכובדת גם נסיעה ברכבת.

ההבדל בין נסיעה ברכבת ישראל לבין שאר סוגי הספורט האתגרי הוא אחד – נסיעה ברכבת אינה אמורה להיות ספורט אתגרי. רכבת אמורה להיות אמצעי התחבורה הבטוח ביותר וברוב חלקי העולם הוא באמת כזה.

כתבתו של רינו צרור אתמול בתוכנית 360 הוסיפה מימד אנושי, סיפורי ניצולים, למה שאפשר לדעת על רכבת ישראל מהאזנה לחדשות. מינוי אנשים לא ראויים לתפקידים בכירים בהנהלת הרכבת. מנכ"ל שמתעניין רק בפרוייקט המנהרות לירושלים ואינו מודע למה קורה ברכבת. שר תחבורה שאינו רואה, אינו שומע וטוען גם שלא אמר. רכש ציוד לא מתאים.  החלטות לא הגיוניות. תקלות בטיחות חוזרות וחוסר ביקורת.

אבל רכבת ישראל מיועדת עבורנו. ראש הממשלה, שר התחבורה ואפילו מנכ"ל הרכבת אינם נוסעים ברכבת. אנחנו – הציבור, אמורים לנסוע בה. אמורים לנסוע בה בבטחה. אמורים לצאת בזמן ולהגיע בזמן. לצאת בשלום ולהגיע בשלום.

אני ויתרתי. אם ארצה ספורט מסוכן אקפוץ בנג'י – רכבת ישראל מפחידה מדי.

פוסט זה פורסם בקטגוריה המדינה ואני, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.