סנט פטרסבורג – היום השני

יוצאים מסנט פטרסבורג. היעד – פטרהוף. על שפת מפרץ פינלנד נבנה ארמון מקסים ששימש לפטר הגדול כמקום חניה בנסיעותיו לאירופה. ארמון קטן וגנים בהשראת גני וורסאי. האדריכל האיטלקי רסטרלי הרחיב את הארמון לגודלו הנוכחי על פי הזמנת אליזבט, ביתו של פטר.

כמו מקומות אחרים ברוסיה הארמון סבל קשות במלחמת העולם השנייה. הגרמנים שכבשו את כל האזור, פוצצו חלקים מהארמון והשאירו אותו להישרף כשנסוגו. חלק קטן בלבד מהפסלים ויצירות האמנות ניצלו. רק אחרי התקופה הסובייטית החל שיקום מקיף של הארמון ומה שניתן לראות היום הם תוצאות השחזור והשיקום שעדיין מתבצעים.

התחלנו במזרקות:

גם תמונות:

וגם וידאו:

ואחר כך נכנסנו אל הארמון עצמו. הרבה זהב ויצירות אמנות אבל בלי אף תמונה.

וחזרה למלון להמשך היום.

גרנד מאקט רוסיה

בערך קילומטר הלכנו מהמלון אל מוזיאון "גרנד מאקט רוסיה" או בשם המקוצר מיני רוסיה. זה נשמע כמו מיני ישראל וזה מה שבעצם ציפינו לראות. אפילו המדריכה לא יכלה להוסיף מידע על המקום.

הדרך הטובה ביותר להציג את "גרנד מאקט רוסיה" היא להביא (בתרגום חופשי) את דבריו של יוזם הפרויקט, סרגיי מורוזוב:

"אם אומר שהרעיון של יצירת המודל הענק התקבל בהתלהבות בשלב הראשוני שלו, אני אגזים באופן משמעותי. לכאורה, פרויקט בקנה מידה גדול כזה צריך למשוך תשומת הלב, אבל למעשה עבדתי עליו באופן עצמאי מהתחלה ועד הסוף.
מלבד השאיפה והרצון להוכיח שאני מסוגל לעשות משהו בכוחות עצמי, הסיבה העיקרית הייתה חוסר היכולת שלי להסביר מה הוא 'גרנד מאקט'. רק עכשיו, כשאני בוחן את התוצאות של העבודה הקשה שביצעו מאות ידיים מיומנות, אני יכול לומר בביטחון: 'גרנד מאקט' הוא יצירת אמנות, ראוי להציבו במוזיאון! כמו תיאטרון ביצועים, סרט או יצירה ספרותית.
אני מקווה, שכל מבקר יזכור את המקום כתמונה אמנותית של רוסיה, ולא כמודל קטן של מדינה."

וזו אכן יצירת אומנות. אמנם התרכזתי ברכבות ובתנועה אבל מאות אתרים, נופים, בניינים ועוד מצאו את מקומם באתר, משחזרים בצורה מקסימה את המודל שהם מייצגים. לא צריך להיות רוסי כדי ליהנות, לא צריך להיות ילד כדי להיות מוקסם מהתוצאה.


לסנט פטרסבורג – היום השלישי

תגובה אחת על סנט פטרסבורג – היום השני

  1. פינגבאק: רוסיה ולטביה – סוף תעוד טיול קיץ | מחשבות ועוד

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.