אדום החזה – יו נסבו

TheRedbreastהשוטר הארי הולה לא רצה להשתתף באבטחת הביקור  החשוב שהתקיים בתחילת נובמבר 1999 באוסלו. נשיא ארצות הברית, ביל קלינטון הגיע לאוסלו לפגוש את ראש ממשלת ישראל אהוד ברק ואת יושב ראש הרשות הפלסטינית יאסר ערפאת. (ביקור כזה אכן התקיים). הול העדיף לעבוד לבד, ללא פקודים ורצוי מינימום מפקדים. הוא גם נשא נשק למרות שלא עבר את מבדקי הירי התקופתיים.

כאשר בדרכה של השיירה הנשיאותית הוא מזהה דמות חשודה, נושאת נשק, הוא נאלץ לירות.

העלילה מסופרת במקביל בשני זמנים:

העבר

מלחמת העולם השנייה. קבוצה של ניאו נאצים נורבגים, שהתנדבו לשרת בצבא הגרמני נמצאים בחזית המזרחית, במצור על לנינגרד. דניאל גודסן הורג צלף רוסי, קובר אותו אבל לוקח את כובעו. דניאל נהרג באותו לילה מכדור שפוגע בראשו המכוסה כובע פרווה רוסי במקום כובע פלדה. סינדרה פאוקה, נעלם במהלך משמרתו. גודברנד יוהנסון, שהיה איתו במשמרת טוען שסינדרה ערק לצד הרוסי. אדוורד מוסקן היה מפקד הגזרה.

כשמסתיימת המלחמה נשפטים משתפי הפעולה עם הנאצים. חלקם נידונים למוות וחלקם לתקופות מאסר שונות.

ההווה

הארי הולה שקודם למפקח בשירות הביטחון, חוקר פרשת מכירה של רובה צלפים יקר מתוצרת מרקלין שנרכש ונבדק בנורבגיה. מישהו מתכנן התנקשות. הארי חושד שהניאו נאצים של המלחמה ההיא מקושרים לפרשה ביחד עם ניאו נאצים מודרניים.

על הספר

הספר סובל מכמה טעויות היסטוריות אבל הוא אינו ספר היסטוריה כך שזה בסדר. כולל תיאורים ארוכים למדי של הווי מלחמת העולם השנייה בחזית הרוסית מהצד הגרמני.

שמעתי בהנאה את רובין סקס מקריא את התרגום לאנגלית והוספתי את יו נסבו לרשימת המבוקשים שלי. אדום החזה הוא הספר השלישי על הארי הולה. אני צריך להשלים את החסר.

פוסט זה פורסם בקטגוריה ספרים, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על אדום החזה – יו נסבו

  1. פינגבאק: כוכב השטן – יו נסבו | מחשבות ועוד

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.